14 september 2021

Patroon van het Jaar 2021

De verkiezing voor de Patroon van het Jaar 2021 gaat weer van start. Bekendmaking van de winnaar zal plaatsvinden bij het Jonge Balie Congres op 5 november.

In het nominatieformulier hebben we aandacht besteed aan deze bijzondere tijd. Want hoe word jij op afstand begeleid? Gaat dat? Of zat je toch gewoon op kantoor en was dat goed geregeld?

Wij horen graag jullie bijzondere verhalen.

En stagiairs zal vast niets tegenhouden hun geweldige patroon voor deze editie te nomineren.

In het nominatieformulier hebben we aandacht besteed aan deze bijzondere tijd. Want hoe word jij op afstand begeleid? Gaat dat? Of zit je toch gewoon op kantoor en is dat goed geregeld?

Wij horen graag jullie bijzondere verhalen.

Juryvoorzitter
De jury gaat, onder leiding van voorzitter Christ’l Dullaert, (virtuele) gesprekken met een selectie van de genomineerde patroons aan. Op deze wijze is de uiteindelijk winnaar niet bij ‘popular vote’ gekozen, maar op basis van een geanonimiseerde inhoudelijke beoordeling door de jury.

De nominatie is ook opengesteld voor senior medewerkers die zich feitelijk met de begeleiding van de stagiair bezighouden in opdracht van ‘de echte patroon’.

Nomineren kan via www.patroonvanhetjaar.nl vanaf heden.

DEADLINE: 1 oktober 2021

De jury bestaat o.a. uit:

• Mevrouw mr. drs. Christ’l Dullaert, juryvoorzitter en directeur Le Tableau BV te Amsterdam
  • Mevrouw mr. Monique van de Griendt, directeur Dialogue BV te Bussum
  • De heer mr. Jan Frederik Schnitzler, deken Oost-Brabant en advocaat bij Schaeken & Schnitzler Advocaten
  • Mevrouw mr. Susan Kaak, lid van de Algemene Raad en advocaat bij Ventoux
  • Mevrouw mr. Mareine Callemeijn, winnaar Patroon van het Jaar 2020 en advocaat bij Boels Zanders Advocaten
  • Mevrouw mr. Francis ten Broeke, voorzitter Stichting Jonge Balie Nederland en advocaat bij Labré advocaten
  • De heer mr. Lennart Mensonides, voorzitter De Twentse Jonge Balie en advocaat bij Damsté advocaten
  • De heer mr. Jeroen Schipperen, voorzitter Vereniging De Jonge Balie Zeeland-West-Brabant en advocaat bij Rijppaert Peeters Advocaten

De Patroon van het Jaar is een initiatief van Prof. mr. C.E. (Edgar) du Perron, destijds in zijn functie als decaan en professor van de Universiteit van Amsterdam, nu Raadsheer in de Hoge Raad en mr. drs. Christ’l Dullaert van Le Tableau BV (bureau voor interim advocaten en notarissen) en werd in 2008 voor het eerst georganiseerd. Dit jaar zullen de verkiezingen worden georganiseerd door Le Tableau en Dialogue.

Carole Huntjes, Dialogue BV, T 035 5411844, E CHuntjens@dialoguebv.nl
Quinten Groenendaal, Le Tableau BV, T 020 5237600, E groenendaal@letableau.nl