Patroon van het Jaar 2020

De verkiezing voor de Patroon van het Jaar 2020 gaat weer van start. Corona-proof natuurlijk. Helaas zonder uitreiking bij het Jonge Balie Congres, want het Congres is naar 20121 verplaatst. Maar natuurlijk zorgen wij voor een passende uitreiking die eeuwige roem voor de winnende patroon garandeert.

En stagiairs zal vast niets tegenhouden hun geweldige patroon voor deze editie te nomineren.

In het nominatieformulier hebben we aandacht besteed aan deze bijzondere tijd. Want hoe word jij op afstand begeleid? Gaat dat? Of zit je toch gewoon op kantoor en is dat goed geregeld?

Wij horen graag jullie bijzondere verhalen.

Juryvoorzitter
De jury gaat, onder leiding van voorzitter Christ’l Dullaert, (virtuele) gesprekken met een selectie van de genomineerde patroons aan. Op deze wijze is de uiteindelijk winnaar niet bij ‘popular vote’ gekozen, maar op basis van een geanonimiseerde inhoudelijke beoordeling door de jury.

De nominatie is ook opengesteld voor senior medewerkers die zich feitelijk met de begeleiding van de stagiair bezighouden in opdracht van ‘de echte patroon’.

Nomineren kan vanaf heden via http://www.patroonvanhetjaar.nl.

DEADLINE: 1 NOVEMBER 2020

De volledige jury bestaat uit:
• Mevrouw mr. drs. Christ’l Dullaert, juryvoorzitter en directeur Le Tableau BV te Amsterdam
• Mevrouw mr. Monique van de Griendt, directeur Dialogue BV te Bussum
• De heer mr. Jan Frederik Schnitzler, deken Oost-Brabant en advocaat bij Schaeken & Schnitzler Advocaten
• Mevrouw mr. Susan Kaak, lid van de Algemene Raad en advocaat bij Ventoux
• Mevrouw mr. Annemieke Hazelhoff, winnaar Patroon van het Jaar 2019 en advocaat bij CMS
• Mevrouw mr. Francis ten Broeke, voorzitter Stichting Jonge Balie Nederland
• De heer mr. Kees van Oostveen, De Jonge Balie Den Haag
• Mevrouw mr. Rosanne Gorter, De Jonge Balie Noord-Holland
• Mevrouw mr. Janneke Jacobs, De Jonge Balie Zeeland & West-Brabant

Waar moet de patroon van het jaar aan voldoen?
Een goede patroon beschikt over een groot aantal vaardigheden en competenties. Naast uitstekende mondelinge- en schriftelijke communicatieve vaardigheden is het vermogen om adequaat feedback te geven onontbeerlijk. De patroon is integer, stressbestendig en toont betrokkenheid bij de beroepsopleiding van de stagiaire. Vanzelfsprekend heeft een goed patroon een eigen beeld over de inhoudelijke ontwikkeling van het vak en de ontwikkeling van de stagiaire tot een goede advocaat.

Stagiairs (1e, 2e of 3e jaars) of degenen die niet meer dan 1 jaar medewerker zijn, die in dit profiel hun patroon herkennen, kunnen vanaf vandaag hun patroon nomineren voor de titel Patroon van het Jaar via de site http://www.patroonvanhetjaar.nl.

De sluitingsdatum is 1 november 2020.

De Patroon van het Jaar is een initiatief van Prof. mr. C.E. (Edgar) du Perron, destijds in zijn functie als decaan en professor van de Universiteit van Amsterdam, nu Raadsheer in de Hoge Raad en mr. drs. Christ’l Dullaert van Le Tableau BV (bureau voor interim advocaten en notarissen) en werd in 2008 voor het eerst georganiseerd. Dit jaar zullen de verkiezingen worden georganiseerd door Le Tableau en Dialogue.

Voor vragen
Carole Huntjes, Dialogue BV, T 035 5411844, E CHuntjens@dialoguebv.nl